Algemene voorwaarden 

Boutique Bellestein
E-mail: boutiquebellestein@gmail.com
'website: www.boutiquebellestein.nl


Artikel 1- Definities
1. Boutique Bellestein: Boutique Bellestein, gevestigd te Ede, KvK-nummer 94329060.
2. Klant: degene met wie Boutique Bellestein een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Boutique Bellestein en de klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.


Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Boutique Bellestein.
2. Boutique Bellestein en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Boutique Bellestein en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van anderen uitdrukkelijk uit.


Artikel 3 - Prijzen
1. Boutique Bellestein hanteert prijzen in euro's, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Boutique Bellestein mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Boutique Bellestein niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.


Artikel 4 - Monsters en modellen
Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten precies met het monster of model overeenstemmen.


Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1. Boutique Bellestein levert tegen directe betaling aan de kassa in de winkel.
2. In bijzondere situaties mag Boutique Bellestein, alleen op haar eigen initiatief, afwijken van deze regel. Deze afwijking kan dus niet “verlangd”, “geëist” of “afgedwongen” worden door een ander dan Boutique Bellestein.
3. Als Boutique Bellestein afwijkt van het gestelde onder lid a, dan gelden de volgende voorwaarden in dit artikel:
a. Boutique Bellestein mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
b. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
c. De betalingstermijnen die Boutique Bellestein hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Boutique Bellestein aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of deze in gebreke hoeft te stellen.
d. Boutique Bellestein mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.


Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Boutique Bellestein het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. Boutique Bellestein maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Boutique Bellestein, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid c.


Artikel 7 – Herroepingsrecht
1. Boutique Bellestein maakt onderscheid tussen online aangekochte goederen en in de winkel door klant gekochte goederen.
a. In de winkel aangekochte goederen kunnen binnen 8 dagen worden omgeruild tegen een ander product van dezelfde waarde of met bijbetaling tegen een duurder product.
b. Lukt het niet, of niet volledig, de ruil als beschreven onder sub 1. te realiseren, dan ontvangt klant, tegen tijdige inlevering van het te ruilen product, een tegoedbon waarmee op een later tijdstip in de winkel kan worden betaald voor een volgende aankoop.
c. Boutique Bellestein geeft geen geld terug voor in de winkel aangekochte goederen. klant of diens vertegenwoordiger heeft gelegenheid het gekochte te bestuderen te passen en eventuele gebreken kenbaar te maken in de winkel voorafgaand aan de transactie.
d. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
e. het product is gebruikt
f. het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
g. het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend, ondergoed of badkleding
h. de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht.
2. De bedenktijd van 14 dagen bedoeld in lid a, sub 4, begint op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van zijn bestelling.
3. Boutique Bellestein accepteert retours die binnen de gestelde termijn van 14 dagen binnen zijn bij Boutique Bellestein.
4. In geval van discussie of onenigheid over de retourtermijn dient klant door middel van zijn verzendbewijs aan te tonen dat de retour zending zodanig op tijd is gedaan dat het product redelijkerwijs binnen de gestelde 14 dagen retour had kunnen zijn.
5. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door de goederen tijdig te retourneren en een mail met dat onderwerp te sturen naar boutiquebellestein@gmail.com  en /of met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is of komt op de website van Boutique Bellestein, www.boutiquebellestein.nl
6. De consument moet het product binnen 13 dagen na aanvang van de termijn bedoeld in lid 2 terugsturen naar Boutique Bellestein, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.


Artikel 8 - Vergoeding van bezorg en retourkosten.
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Boutique  Bellestein heeft geretourneerd, En deze door Boutique Bellestein zijn ontvangen  dan zal Boutique Bellestein het door de consument betaalde aankoopbedrag exclusief verzendkosten binnen 30 dagen, na ontvangst van het laatste deel van de zending, terugbetalen.
2. De verzendkosten komen altijd voor rekening van de klant. Boutique Bellestein vergoedt geen verzendkosten. Immers goederen kunnen worden afgehaald en terug gebracht naar de fysieke winkel.


Artikel 9 - Retentierecht
1. Boutique Bellestein kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant bij zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen van Boutique Bellestein heeft betaald, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de klant nog geld moet betalen aan Boutique Bellestein.
3. Boutique Bellestein is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.


Artikel 10 - Eigendomsvoorbehoud
1. Boutique Bellestein blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant alle openstaande facturen van Boutique Bellestein met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot het tijdstip van volledige betaling bedoeld in lid 1, kan Boutique Bellestein gebruik maken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer Boutique Bellestein gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Boutique Bellestein van de klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.


Artikel 11 – Leveríng
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats na betaling door klant aan Boutique Bellestein.
3. Levering vindt plaats bij Boutique Bellestein, tenzij anders wordt afgesproken.
4. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
5. Wanneer de klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Boutique Bellestein zijn verplichtingen opschorten totdat de klant heeft betaald.
6. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de klant een verlate levering niet aan Boutique Bellestein kan tegenwerpen.


Artikel 12 - Levertijd
1. De levertijden van Boutique Bellestein zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Boutique Bellestein.
3 De klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Boutique Bellestein later levert dan is afgesproken.
4 De klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is
afgesproken of wanneer Boutique Bellestein niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de klant en Boutique Bellestein iets anders hebben afgesproken.


Artikel 13 - Feitelijke levering
De klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.


Artikel 14 - Transportkosten
De klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de klant en Boutique Bellestein schriftelijk iets anders hebben afgesproken.


Artikel 15 - Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de klant dit niet, dan kan hij Boutique Bellestein niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Boutique Bellestein. Doet de klant dit niet, dan kan hij Boutique Bellestein niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.


Artikel 16 - Bewaring
1. Wanneer de klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een  eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

Artikel 17 - Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
a. in het geval van normale slijtage,
b. voor schade ontstaan door ongevallen,
c. voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product,
d. voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant,
e. wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.

Artikel 18 - Vrijwaring
De Klant vrijwaart Boutique Bellestein tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met
de door Boutique Bellestein geleverde producten en/of diensten.

Artikel 19 - Klachten
1. De klant moet een door Boutique Bellestein geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant Boutique Bellestein daarvan onverwijld op de hoogte te stellen. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Boutique Bellestein hierop gepast kan reageren.
3. De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de klant en Boutique Bellestein.
4. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat Boutique Bellestein andere werkzaamheden gaat verrichten dan was afgesproken.

Artikel 20 - Aansprakelijkheid klant
Wanneer Boutique Bellestein een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 21 - Aansprakelijkheid Boutique Bellestein
1. Boutique Bellestein is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Boutique Bellestein.
2. Wanneer Boutique Bellestein aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Boutique Bellestein is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Boutique Bellestein aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekeringsdekking of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het (gedeelte van het) factuurbedrag van Boutique Bellestein aan de klant, waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen in de winkel, op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 22 - Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Boutique Bellestein vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 23 - Ontbinding
1. De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Boutique Bellestein toerekenbaar tekortschiet in de  nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar  bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Boutique Bellestein nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Boutique Bellestein in verzuim is.
3. Boutique Bellestein mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt dan wel wanneer Boutique Bellestein kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 24 – Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Boutique Bellestein door de klant niet aan  Boutique Bellestein kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmacht situatie in lid 1 valt, onder meer maar niet uitsluitend, ook:  een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp, wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen, stroom-, elektriciteits-, internet-, computer-, of telecomstoringen-, computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden, werkonderbrekingen.
3. Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor Boutique Bellestein 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Boutique Bellestein kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de klant als Boutique Bellestein de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Boutique Bellestein hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer Boutique Bellestein hiervan voordeel heeft.

Artikel 25 - Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de klant en  Boutique Bellestein de overeenkomst aanpassen. Dit geldt niet voor producten die de klant heeft gekocht in de fysieke winkel.

Artikel 26 – Wijziging algemene voorwaarden
1. Boutique Bellestein mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Boutique Bellestein altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Boutique Bellestein zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 27 - Overgang van rechten
1. De klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Boutique Bellestein aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Boutique Bellestein.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83lid 2 BW.

Artikel 28 - Gevolgen nietigheid of verníetigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Boutique Bellestein bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de klant en Boutique Bellestein is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Boutique Bellestein is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de klant en Boutique Bellestein, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 01 September 2024.